Är gratisabonnemanget helt gratis?

Ja, det är det. Det är samma innehåll som i betalabonnemanget med den skillnaden att det förekommer en del reklam på sidorna. Genom att acceptera avtalet vid registrering ger du ditt medgivande till att det förekommer reklam på webplatsen/appen. Du förbinder dig också att inte använda annonsblockerare när du använder UtilTalk.

Fungerar inte UtilTalk med Adblocker?

Nej, vi garanterar inte att alla funktioner fungerar eller ser ut som det är tänkt att göra. Annonser är viktiga för att vi skall hålla siten igång. Det är en enkel operation att lägga till webbplatsen i din adblockers whitelist om du inte vill pausa den helt. Det är också ett villkor för att använda gratisversionen, att ingen annonsblockerare används.  Upptäcker vi missbruk förbehåller vi oss rätten att stänga av kontot för användaren.

Förlängs mitt medlemsskap automatiskt?

Nej, det gäller bara så lång tid som anges vid beställningen.

Hur säger jag upp mitt medlemsskap?

Du kan närsomhelst säga upp ditt abonnemang. Det gör du genom att gå in under menyvalet Medlemsskap huvudmenyn. Observera att uppsägningen är en omedelbar åtgärd vilket innebär att prenumerationen upphör omedelbart och eventuell tid som kvarstår av innevarande månad går förlorad.

Eventuella kvarvarande månatliga betalningar canceleras vid uppsägning. För redan erlagda abonnemangsavgifter sker ingen återbetalning.

När måste uppsägning ske senast?

Uppsägning kan ske närsomhelst.

Kan jag byta till annat abonnemang?

Ja, det gör du under menyn medlemsskap.

 Säker betalning

Vi använder oss ssl säkrad webbplats samt betalningar via Stripe som är en stor aktör för säkra betalningar.

Kan man vara inloggad flera samtidigt på ett användarkonto

Nej, det är inte tillåtet, och man kan bara vara inloggad på en enhet ( dator, läsplatta, mobil) samtidigt. Det som händer i praktiken är att den först inloggade enheten loggas ut av systemet när du eller någon annan loggar in på ditt konto från annan enhet.

Det verkar som om mitt användarkonto inte finns

Ja, det kan hända att ditt konto tagits bort. UtilTalk förbehåller sig rätten att ta bort användarkonton som varit inaktiva i minst 90 dagar efter att senaste abonnemanget upphörde att gälla. Användaren kan dock närsomhelst registrera sig och genomföra ett nytt köp.